شرح میثاق ( شرح دعای عهد ، قسمت اول)

بسم الله الرحمن الرحیم

اللَّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظِيمِ وَ رَبَّ الْكُرْسِيِّ الرَّفِيعِ وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ وَ مُنْزِلَ التَّوْرَاةِ وَ الْإِنْجِيلِ وَ الزَّبُورِ وَ رَبَّ الظِّلِّ وَ الْحَرُورِ وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ [الْفُرْقَانِ ] الْعَظِيمِ وَ رَبَّ الْمَلائِكَةِ الْمُقَرَّبِينَ وَ الْأَنْبِيَاءِ [وَ] الْمُرْسَلِينَ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِوَجْهِكَ [بِاسْمِكَ ] الْكَرِيمِ وَ بِنُورِ وَجْهِكَ الْمُنِيرِ وَ مُلْكِكَ الْقَدِيمِ ..... ؛

خدايا اي پروردگارِ نورِ بزرگ، و پروردگارِ كرسي بلند، و پروردگارِ درياي جوشان، و فرو فرستندۀ تورات و انجيل و زبور، و پروردگارِ سايه و حرارت آفتاب، و نازل كنندۀ قرآن بزرگ، و پروردگارِ فرشتگانِ مقرّب، و پيامبران و رسولان.
خدايا از تو مي خواهم به آبروي كريمت، و به نورِ وجهِ نور بخشت، و فرمانروايي ديرينه ات ..... ؛

_ در کلاسی بودیم و هستیم که تلاش می کنیم با شرح دعای عهد نامۀ حضرت صاحب العصر و الزمان و خلیفة الرحمن و قاطع البرهان و امام الإنس و الجان حضرت حجة الله علی الخلائق اجمعین و بقیة الله فی الأرضین امام العصر و صاحب الأمر (عج) به مولایمان تقرب بیشتری پیدا کنیم .

/ مرحوم مجلسی _ طاب الله ثراه _ در « زادالمعاد » می فرماید : و به سند معتبر از حضرت صادق علیه السلام منقول است که :

هر که چهل صباح این عهد را بخواند ، از یاورانِ قائمِ ما باشد ؛ و اگر پیش از ظهورِ آن حضرت بمیرد ، خدا او را از قبر بیرون آورد که در خدمتِ آن حضرت باشد ؛ و حقِ تعالی به هر کلمه ، هزار حسنه او را کرامت فرماید و هزار گناه از او محو کند.

_ بیانات استاد حاج رضا طهماسبی پور ؛